Tenerife La Gomera

2. nap - május 24 vasárnap - Nem tervezett pihenőnap

2015. június 07. - turtleke

Korán reggel, 6:45-kor csörgött az ébresztő. Tervünk szerint gyorsan leszaladunk 7-kor reggelizni, és utána van időnk készülődni 9-ig. 09:05-re vártuk az Ola Diving Centertől az autót, ami elvisz minket teknősökkel úszni. Fáradtak voltunk, és nem voltuk éhesek. De felkeltünk lementünk, és elsők közt megreggeliztünk. Így készítettem néhány fotót magáról az étkező részrő isl. Most újították fel a szobákat a Hotelben, és az étkezőben is a mennyezetet a légkondival együtt, amitől majd megfagytunk előző vacsoránál. Ezután már mindig olyan helyre ültünk, ahol nem fújta ránk a hideget, mert a pincérek nem tudták állítani, csak jön és kész. A választék természetesen bőséges volt, és látható még egészben a spanyol tortilla is, amit sok kis körcikkre vágnak fel. Ez az igazi spanyol krumplis omlett. Spanyol barátnőmtől ismerem az egyszerű receptet: olaj, hagyma, krumpli darabok, megpirítva, majd ráöntjük a tojást és egyben megsütjük, és ráfordítjuk egy tányérra. :) a paradicsom ami még érdekes: egyáltalán nem olyan édes, mint az európai, kanári paradicsomnak hívják, bár google-ön inkább csak a sárga fajtára lehet rátalálni, ez pirosasabb, csak olyan mintha 4-6 zöldes közepe része lenne. Ha otthon látnám, azt mondanám génkezelt elfajzott szegény, nem esszük meg. Itt is csak 1x-2x ettem 1-1 szeletet.

Reggeli után belestünk a medencéhez, és az étkező mellett egy banánfát találtunk, amin épp értek is a kis kanári banánok. Róluk azt érdemes tudni, hogy Európában nem kaphatóak, mint banán, mivel kisebbek és nem úgy görbülnek, ahogy az az EU-ban elő van írva, és mivel Tenerife nem egy őshonos banántermő hely, csupán mesterséges környezetben tudnak itt banánt termelni - (ennek ellentmond hogy Playa de la Americas banánültetvény volt mielőtt a turisták számár Hotel parkká varázsolták), ezért nincs engedélyezve a beszállítása. Bár szerintem ez régi infó, amit olvastam, mert itt Bonnban lehet kapni a kis banánokat külön csomagolva.

Az étterem előtti folyosón 2 helyről is ki lehet menni a belső udvarra, az egyik résznél van az a nagy sárga tábla sok-sok információval, hogy milyen programok lesznek. Minden estére volt valami, meg napközbenre, eléggé nem nekünk való dolgok szerintünk. Egyik este Bingo volt és rengetegen ott ültek és Bingóztak :) Na azt azért kipróbáltam volna, Feir nagy örömére :) hehe...

Mivel nagyon hűvös volt aznap reggel, és fáradtak is voltunk, és teli is ettük magunkat, persze hogy kicsit visszabújtunk pihizni, amennyi időnk még volt 9-ig. Itt talán látható az is, milyen sok kütyü kábel stb. volt az íróasztalon.

Lementünk 9-re a bejárathoz, kistáskával, sapival, mindenre felkészülve. Vártunk és fáztunk. Az Ola-sok nem jöttek. Hideg volt, kis ruhára felvettem a hosszúujjút is, majd beültünk a Hotel előterébe a kanapéra. Majd jött az autó, és kiszált két kedves emberke. Elmagyarázták, hogy ma mindenkit lefújnak, mert fel van kavarodva a tenger, és hiába visznek ma ki, szinte biztos, hogy semmit sem fogunk látni. De bármelyik napra áttehetjük, amikor gondoljuk, szerintük már estefelé kezd majd tisztulni a víz, így talán hétfőn is jó lehet. Gyorsan végig pörgettük a programokat, Hétfő kocsi felvét, Masca, bálnanéző Catamarán, de a teknős part útba esik. Kedden Teide és Santa Cruz északon, na az magában is nagy kihívás lesz. Szerda La Gomera, egy másik sziget. Csütörtök utolsó nap. Na jó, gondoltuk legyen a hétfő, ne hagyjuk utolsó napra. 10-kor kocsi felvét, 11-re ott is leszünk. Ok, szuper mondták ők, ha még sem jó nekünk kocsival, csak csörögjünk, és ők kijönnek. Kicsit elszomorodva de örülve is gondoltuk át, mi legyen a napi program. Elég hideg volt, és mi is kicsit úgy éreztük nem lenne most az igazi ez a snorkellingezés. Bár megnyugtató volt, hogy elmondták, fogunk kapni wetsuit-ot, azaz búvárrucit, ami kicsit átengedi a vizet, de csak annyira, hogy kellemes legyen a víz hosszú időn át, ne fázzunk. Összességében nagyon szimpatikusak voltak. Bár mai napig nem értjük ennyi mindennel együt kiszállítás, átöltöztetés, kihajózás, ruha adás, stb... hogy éri meg nekik csak 25 €-ért csinálni. De biztos, hogy a drágább búvárkodóktól bejövő pénz fedezi ezt is, ez az újaknak a csalogató :)

Végül úgy döntöttünk medencézünk, mivel első napra szántuk a medencét, második napra a partot, és mégis előző nap csak a parton voltunk. Lecuccoltunk és kerestünk napozóágyat. Szerencsékre kezdtek szépen lassan eltűnni a felhők és 1-2 óra múlva már sütött is nap, és még én is bemerészkedtem az egyébként hideg vízbe. Aztán teszteltük a Hero-t is, helyt áll rendesen :) Íme a víz feletti és víz alatti fotók:

Délután azonban elindultunk a partra strandolni. De nem egyenesen ez volt a cél. Mivel másnap Los Cristianos-nál a kikötőnél, konkrétan a móló legkülső építményénél, ahol a komp jár a szigetek közt, na ott kellett átvennünk a Jeep-et. Nem tudtuk mennyi a táv gyalog, így teszteltük. Persze a sok fotózás miatt sokkal több lett, és nem is tudtuk lemérni, de max fél óra sétát tippeltünk másnap reggelre. Íme térképen a Hotel helye, Playa de Vista strand ahová mindig jártunk, és a komp kikötőhelye, ahol az autókölcsönző van.

Láttuk a Fred Olsen kompot is, amivel majd mi is utazunk La Gomera-ra. Ami számomra lenyűgöző volt, amikor kisétáltunk a móló végére, és ameddig a szem ellát csak az óceánt lehetett látni, ahogy minden fodrocskáján visszatükröződnek a nap sugarai. Ilyen szép kék természetes vizet én még sohasem láttam. Ez nem kék volt, meg nem zöld mint a legtöbb édesvizi tó, vagy szürkehomoktól barnás víz, mint a strandon ahol a sok ember felkavarja a vizet, hanem gyönyörűszép türkizes kék, tiszta óceán. :) nem lehet vele betelni.

Láttuk a CiCar autókölcsönzőt: Canary Islands Car rövidítve. Feri pedig annyi felvételt készített a mólón a Hero-val és a görgővel, hogy én ott a végén kezdtem már el magam tetőtől talpig bekenni újra krémmel, mert a nap bizony égetett rendesen. Feri is kapott, míg fotózott, én csak kenegettem ahol értem :) Nagyon kimerülve kezdtünk végigsétálni hazafelé. Igazán rosszul esett a Los Cristianos-i strandon a kikövezett árusokkal és turistákkal teli hőségtől nem szabaduló szellő mentes part mentén. Nem is értem miért oda járnak a turisták, miért nem a kis strandra, az sokkal szebb is volt, kevesebben is voltak. Mi oda tartottunk. És a maradék 1-2 óránkat fürcsizéssel, napozással töltöttük.

Kissé megfáradtan érkeztünk a Hotelbe, de tusolás és vacsorához megfelelő öltözet után, ez már nem is látszott rajtunk. A vacsora bőséges választékából halpástétomszeletet, tintahal salátát, sajtot is ettünk. Itt kipróbáltam a piros szószt is a Mojo Picont. Nekem a Verde jobban ízlett, és talán Ferinek is az lett a befutó. Amelyik fotón szerepelek, látható egy kis röviditalos gyümölcslé a pohár víz meleltt. Minden este volt kirakva kis eldobható műanyagpohárkába valamilyen sárga vagy piros lé. Valamilyen gyümölcsök 100%-os leve lehetett, mert nagyon sűrűek voltak mindig, viszont nem annyira édesek, volt mentás is, de volt vörös lé is, ami nem tudjuk iagzán milyen gyümölcstől származhattott, de finom volt. Én egy kis helyi bolognai lasagnét, kis piros szószos tésztát és valami nagyon finom vega összesütött tojásos zöld valamit ettem. No meg gyümölcsöket és mini desszerteket. Feri viszont rendes húst is evett. Már nem emlékszem épp akkor mit, de tarján és tintahalon, sült halakon, kagylón kívül kacsát, nyulat, borjút is ettünk ezen a héten. :) A kacsa ízlett a legjobban. Itt egyre több függe látható a tányérokon, mivel ennyi év után csak a kanári szigetekre kellett elutaznom, hogy rájöjjek szeretem a fügét :)

A vacsorát egy kis pihi követte, majd jöhetett egy nagyobbacska séta a város kivilágított főutcáján keresztül. Itt láttunk egy kis bevásárlóközpontot, ahol a szökőkut zenére világított és köpte a vizet :) Nem tudom szebben megfogalmazni :) A kedvenc számom szólt, ami láthatóan Ferinek annyira nagyon nem tetszett :)

Tovább sétálva, mivel Feri nagyon koktélozni szeretett volna, kerestünk egy helyet, ahol talán nagyobb a választék. Hát tévedtünk, de adtak mogyorót :) Az annyira fantasztikus volt, hogy el sem tudom mondani. Nagy jumbo mogyikat adtak jobban megvoltak pörkölve mint az itteni bonniak, és kevésbé voltak sósak. Én nagyon örültem :) Utána még sétáltunk az óceánhoz, szokásos esti beköszönés volt. És láttunk egy játszóteret, ami nagyon mondern műfüves design csempékből kirakott padokkal felszerelt volt. Lent a parton egy másik játszótéren mi is hintáztunk egy kicsit. Így ért véget ez a nap.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.