Tenerife La Gomera

1. nap - május 23 szombat - Feltérképezés

2015. június 06. - turtleke

Pár óra alvás után ébredeztünk is. Minden reggel 10-ig volt reggeli, de eleve korábbra terveztük minden reggel a kelést, így első nap is már 8 körül keltünk. Amíg Feri aludt, elkészítettem az első képeket az erkélyről. Csodás volt erre a mediterrán városi hangulatra ébredni. Pálmafák, hegyek, kaktuszok és meleg. Persze Feri is befoglalta az erkélyt, és mindennap elemek töltők töltése, képanyagok több órás másolása átnézése zajlott kameráról (Hero4), kártáyról, Nikonról, iPhoneról... Mondanom sem kell ez mivel jár, és miért volt olyan nap, hogy a takarítók az asztalon semmihez sem nyúltak ;)

Az első napra az utazás kipihenésén kívül csak a szálloda és a környék feltérképezése volt a tervünk. Mindenekelőtt a reggeli. Köztudott, hogy imádom a hoteles svédasztalos reggeliket. A képek magukért beszélnek, egyszerűen fantasztikus volt a Hotelünk. 1-2 nap elteltével mind a vacsora mind a reggeli terén szokásokat alakítottunk ki. Így esett, hogy nálam rendszeressé vált a 3 fogásos reggeli, aminek az első fogása volt valamilyen húsos tojásos összeállítás narancslével, a második fogás dinnye és valami gyümölcs, általában ananász, és a harmadik a kedvenc kis vaniliás karika kávéval. Ferinél az ananász lett fix pont.

Reggeli után bejártuk a Hotelt. Megnéztük a lehetséges napozó helyeket, hogy hol tetszene majd nekünk, és megismerkedtünk a helyi növényekkel is. Végül felmentünk a tetőteraszra. Innen fantasztikus a hotel belső udvarára a kilátás, de alapvetően nudistáskodásra szánt terület. Egy idősebb párt találtunk csak ott fent, még ruhában ;) Mondjuk elég hűvös volt még. Egyúttal annak is kezdtünk örülni, hogy nem a belső udvarra néz az erkélyünk, azaz nem másokra, és másoké meg nem ránk.

Ezután öltöztünk át, és indultunk el a tengerpartra. Bár előtte még gyorsan egy pultnál a hotel mellett foglaltunk időpontot másnap reggel 9-re teknősökkel úszásra - snorkellingre. Ezt azért hagytuk a helyszínre, mert online egy helyen sem tudtunk vasárnapra időpontot, mivel minden cég akikkel lehet úszni zárva van vasárnap. A kis csaj viszont rögtön letelefonált mindent. Ezután a hotel melletti kis pálmafás úton indultunk el, és a végén a tengerpartra jutottunk. Gyönyörű, tágas, vulkáni teraszos, kavicsos partra. Nem nyugágyas turistás kifekvős, de meseszép volt valóban. Innen sétáltunk tovább, hogy megtaláljuk az egyik strandolós partot. De mielőtt még elindultunk volna, feladtunk egy képeslapot :) valahová, valakinek :)

Egy negyedórás további séta (+ néhány óra fotózgatás, nézelődés, feltérképezés) után értünk el a strandolós tengerpartra, Playa de la Vista -ra. Ez a nagy Los Cristianos strand melletti kis aranyos strand volt. Itt letelepedtünk, és bemutatkoztunk az Atlanti-óceánnak, úsztunk, lubickoltunk benne. Felkészültünk az extrém UV sugárzásra is, mivel Tenerifén ha fúj a szél, esik az eső, akkor 6-8-as UV-Index van (Bonnban alapvetően 2-es, ha kisüt a nap), és ha még süt is, akkor eléri a 11+-os indexet, ami a legmagasabb UV index. Ez azt jelenti, hogy az én barnulós bőrtípusom is képes leégni 4-5 perc után, és ha bekenem 30-as faktorral, akkor maximum 150 percet illene csak napon tartózkodnunk. Így igyekeztünk rutinná alakítani a hotelből indulás előtt tetőtöl talpig bekenést, Ferinek 50 faktoros krémmel, nekem 30 faktorossal + útközbére 30 faktoros spray-vel szerelkeztünk fel, és 50 faktoros szájbalzsammal. Nem is igazán láttuk, hogy barnulnánk, de legalább tudtuk, hogy hatnak a szerek :) A víz 21 fokos, a hőmérséklet 27 a kijelző szerint. De mivel a parton folyton fújt a szél (20-40 km/h), mindent hidegebbnek éreztünk.

Visszasétálva a hotelhez egy kis kerülőt tettünk. Mivel kiszívta minden erőnk a napozás és az óceánnal való ismerkedés :) megálltunk kávézni, és koktélozni rögtön a strand meleltt két nagy monstrum szálloda sarkán. A koktélokat nagyon megszerettük, 100% gyümölcsből készültek. Én epres anaszászosat, Feri mangós, papayás ananászosat ivott. Az övé finomabb volt. De mind a kettő laktató is volt egyben, 3 dl csupán, de mintha 2 dinnyét megevett volna az ember, úgy telített. Így sétáltunk visszafelé ismeretlen utakon, térképet nézni lusta módon, természetesen a legnagyobb lehetséges kerülőt megtéve, majd bepisilve :)

Hogy mindez miért fontos? Két dolog miatt: 1. túl hamar (mosdó sietés) értünk vissza és készültünk el a vacsorához (+ tévedtem fél órát :) hehe ). Ezért úgy döntöttünk sétálunk még 20-30 percet a hoteltől a másik irányba. És itt jön a 2. pont: mivel a másik irány a rövid 5-10 perces út a kis strandhoz. :) Útközben találkoztunk búúval :) az egyik étterem kabalájával :) is. Jól nézzétek meg a képeket, itt még fehérbőrűségben szenvedtünk, akik a napszemüveget nem ismerik,  és a reggeli hotelbejárás tapasztalatai után is nappal szembe fotózkodnak, készítik a fehér vagyok - vak vagyok selfiket :). Végül viszsasétáltunka  hotelhez, hogy le ne maradjunk az első napi vacsi nyitásról.  A vacsora minden nap 18:30-tól 21:00-ig volt.

A vacsorához rendesen fel kellett öltözni. Nem lehet fürdőruhás, papucsos, atlétás, térdig nem érő naciban megjelenni. Állítólag Tenerifén a helyiek is esténként rendesen felöltöznek, ezért is és persze a szálloda színvonala miatt is vannak ezek a szabályok. Az emeleten a lifttől az első ajtó volt balra a szobánk. Mindig amikor mentünk a lifthez, a lifttel szemben egy nagy tükörben megnéztük magunkat, hogy valóban jól vagyunk-e öltözve. Onnantól kezdve minden nap készültek a tükrös selfik.

Feri pedig megismerkedett újra a kagylókkal, ahogy 2 éve Lloret de Mar-ban is tette :) Én maradtam a tintahalkarikáknál, de kipróbáltam a Mojo Verde-t. Kétféle szósz van ami echte tenerifei/spanyol szósz, vagy mártogatós, a Mojo Verde és a Mojo Picon. Mindkettő 60% paprikából áll. A Verde azonban fokhagymás, korianderes petrezselymes, még a Picon egyéb csípős dolgokat tartalmaz. Hát a Verde is kitett magáért, nagyon erős volt, kevesebb is elég lett volna belőle. Fájt is tőle a frissen tömött fogam rendesen....

A spanyol étteremben Bonnban a spanyol ismerősöktől megtanultam, hogy spanyoloknál a fogások sorrendje a következő: 1. szalámi, sajt, kenyér, aloji azaz ilyne majonézes fokhagymás krém, aztán 2. fogás rákok, halak, tintahal, saláták, tortilla (omlett krumplival) 3. fogás: sertés, csirke húsok, sültkrumpli 4. desszert. Én igyekeztem  minden nap desszert előtt sok gyümölcsöt enni, hogy már ne bírjak olyan sok sütit, mitn amit szeretnék :). Kellett 1-2 nap, hogy mi is átszokjunk a többfogásos felépített evésre :)

A nap zárásaképp lesétáltunk még a tengerpartra. Bár már elég sötét volt, koktélozni szerettünk volna. Nem ismertük még a helyeket, így beültünk az első szimpatikus helyre, és kértünk két alkoholmentes koktélt. Elég hideg volt már, nem votl a legjobb idő, és utólag tudjuk, hogy a másik irányba a part másik részére kellett volna menni. De még így is szuper volt a tengerparton óceánt hallgatva koktélozni.

A sok sétától fáradtan, de ismét boldogan, és a teknős úszás miatt izgatottan tértünk nyugovóra.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.